Warning: Expiry date cannot have a year greater then 9999 in /home/sdk/domains/cszone.pl/public_html/system/common.php on line 244
CsZone.PL - Rzut okiem na Cs Source





   
 

Rzut okiem na Cs Source

Specjalnie dla czytelników cs zone mamy świeżutkie screeny z bety nadchodzącego wielkimi krokami Cs Source.
Od pewnego czasu, można zauważyć coraz większe zainteresowanie nadchodzącym Cs Source. Nie przez przypadek ukazuje się w internecie coraz więcej screenów, filmów i różnych badziewi ... do czego zmierzam: Cs Source jest już w finalnej fazie produkcji, a wersję beta jest już w pełni grywalna i testowana przez zapalonych graczy Counter-Strike.

Ja również miałem przyjemność zagrać w CSS Beta, dlatego też pisze ten artykuł, aby przedstawić wam moje subiektywne spostrzeżenia na temat gry.

Screeny:
Screeny, które porobiłem w trakcie gry:



Pole bitwy
W Wersji beta, do naszego użytku została oddana tylko jedna mapa. Mianowicie de_dust. Zacząłem nie przez przypadek od opisywania mapy, ponieważ właśnie to do niej mam największe zastrzeżenia. Szczegółowość detali i strona wizualna de_dust jest jak najbardziej ok. Porozrzucane graty, puszki, beczki, jakieś klatki na gołębie ( coś w tym stylu :p ... ) spore wrażenie robi również komora łącząca część terro i ct ( korytarz - długa ) ... Wśród tych wszystkich pozytywów nie sposób nie wspomnieć o jednej bardzo wielkiej wadzie. Mapa posiada pewien bug - niedopatrzenie ( chociaż być może ten kruczek był w zamierzeniu autora ) .. mianowicie na bs'ie B, można po wiklinowych koszach wyskoczyć " na górę " ... i z stamtąd bardzo łatwo przejść do terro. Oczywiście gracze szybko nauczyli by się, aby to miejsce bronić. Ale z perspektywy pierwszej osoby, droga którą musimy przejść grasz jest nieoteksturowana i wygląda to nie za smacznie. Z perspektywy 3 osoby idziemy po gzymsie ... Ten bug bardzo utrudnia życie terro i moim zdaniem powinien być usunięty w finalnej wersji programu, dla wyrównania szans obu zespołów.

"Chłopki"
Powiem szczerze, również modele postaci pozostawiają wiele do życzenia. Postacie wyglądają trochę jakby były z plasteliny i gdyby nie ilość detali śmiało pokusił bym się o stwierdzenie, że w cs 1.6 są one lepsze ! Ale to jeszcze nie wszystko... Animacja postaci ... eee to trzeba zobaczyć. Momentami faktycznie jest nieźle, ale zwykły bieg wygląda, jakby mieli coś z głową ( nie obrażając ludzi chorych ) ... Bardzo ciekawą sprawą jest pasek na granaty. Widzimy ile ma granatów przy sobie, nasz team member, lub też przeciwnik. Wygląda to naprawdę nieźle i zasługuję na pochwały. Odnośnie granatów ... na duży plus dla autorów, można uznać pozostające granaty. Gdy zabijemy przeciwnika ( lub też naszego ... ) który posiadał przy sobie granaty, możemy je podnieść ! Bardzo urozmaica to grę w polu granatami, bo nie wszyscy zdążą je wykorzystać ...

Bronie
Tutaj było chyba najmniej zmian, aczkolwiek, błędów się nie dopatrzyłem ! Modele są o wiele bardziej szczegółowe, animacja zasługuje na uwagę ... a celownik w snajperkach - miodzio. Efekt na lunecie naszej snajperki, wygląda jakby była zakurzona soczewka. Wygląda to naprawdę świetnie.

Fizyka
Ponieważ gra wykorzystuje silnik z Half-Life2 ( Source ) który z kolei jest oparty na silniku symulujÄ…cym fizykÄ™ ( Havok ), to w tej kwestii nie tylko gra ma duże pole manewru ( no i maperzy również do stworzenia wyÅ›mienitych map np. z puÅ‚apkami ) ... ale również efekty wizualne sÄ… dużo lepsze. PrzykÅ‚ad: rzucony granat w pobliże luźnych przedmiotów, w trakcie wybuchu nieźle je wystrzeli , co wiÄ™cej nie przypadkowo, ale wg okreÅ›lonych algorytmów, które naprawdÄ™ nieźle, symulujÄ… fizykÄ™ &񗝎ziemskÄ…&񗝍.

Grywalność
W tej kwestii chyba zostałem najbardziej zaskoczony. Pozytywnie zaskoczony. Na mojej nie za wydajnej platformie ( a2000+@2200, 256ddr 400, FX 5200 Ultimate, Maxtor 80gb 8mb cache, epox 8rda3l ) gra wyciągała od 20 do nawet 70 fpsów, a więc grać można było spokojnie. To wszystko przy ustawieniach 800x600 / high / noaa / noanizo i to przy około 25 graczach na serwerze, a więc gra, jak się okazało nie ma kosmicznych wymagań. Z tego co się orientuje słabsze karty, mogą mieć problemy z uciągnięciem css'a. No cóż i tak kiedyś trzeba wymienić blaszaka . Moim zdaniem, karta już za 500 zł pozwoli wam na komfortową grę w css. Ze swojej strony polecał bym np. coś na chipie radeon'a 9600pro ( w tym przedziale cenowym chyba najlepszy wybór na dzień dzisiejszy ).

Przyjemności
Satysfakcja z gry jest ogromna, ponieważ wszystko zostało odświeżone ( no może po za komendami radiowymi ), gra jest bardzo dynamiczna, a efekty wizualne i obowiązujące "prawa fizyki", dają bardzo realistyczne efekty. Jednak beta wymaga poprawek. Kuleją modele postaci ( subiektywna ocena ), poprawił bym również niedociągnięcie na duście ( sprawa kosmetyczna ) ...

Moim zdaniem wersja beta jest warta, aby w nią zagrać. Chociażby dlatego, aby samemu przekonać się "co nadejdzie jutro" ... szkoda, tylko, że na obecną chwilę brak dobrych polskich serwerów ( sam grałem na serwerze z USA ... ) ...


Komentarze: (6)   Ocena:   Autor: SDK   16.08.2004 12:54